Agricultura i l’Incavi impulsen una campanya de promoció del vi català amb espots a la televisió

Agricultura i l’Incavi impulsen una campanya de promoció del vi català amb espots a la televisió

Tret de sortida a la segona fase de la campanya promocional “Gaudeix del que és bo #vicatalà” per promocionar el consum de vi català a Catalunya.

Amb aquesta campanya, ha explicat la consellera Teresa Jordà, “busquem apropar aquest producte sostenible, de qualitat i de proximitat, al consumidor que viu a Catalunya. Només ens cal que el provi. Un cop l’hagi provat, ja ho tindrem tot fet”.

“No hi ha prou”

De fet, per sisè any consecutiu, els vins catalans amb Denominació d’Origen (DO) lideren el mercat de Catalunya. La quota de mercat de 2019 és del 41,3%.

En els darrers 9 anys, a més, la tendència ha estat a l’alça, amb un increment de fins a 14 punts. El consum l’any 2010 era de 27,8%, i, ara, és del 41,3%. L’any 2019, doncs, de cada 10 ampolles de vi que s’han consumit a Catalunya, 4 han estat d’alguna DO catalana. “Però no n’hi ha prou”, ha dit Jordà.

Efecte Covid-19

Tot i això, els últims mesos, el sector s’ha vist afectat per la crisi sanitària de la COVID-19, que va comportar, entre molts altres perjudicis, el tancament del canal HORECA (hoteleria i restauració, que representa aproximadament el 40% del consum de vi al país).

Així com, l’aturada de les exportacions durant uns mesos. Per això, l’INCAVI i les Denominacions d’Origen han cregut convenient posar en marxa una campanya per difondre els atributs i valors dels vins catalans i posar en relleu el producte de gran qualitat que s’elabora arreu del territori.

Pla de xoc

En aquest sentit, Jordà ha destacat que “des del departament d’Agricultura hem fet mans i mànigues per estar al costat de sector”.

Ha recordat que amb aquesta campanya es tanca el cercle de tot allò que es va anunciar el mes de juny. Un pla de xoc sense precedents, pactat amb el sector, per reactivar el món del vi, compensar els efectes econòmics de la COVID-19 i fer front a la crisi d’excedents de vi.

Implicació del Govern

A més, la consellera s’ha compromès a seguir promocionat el vi català més enllà d’aquesta campanya.

“Perquè quan parlem de vi català, parlem del nostre país, i hem d’aconseguir que el promocioni no només Agricultura, sinó el Govern”. “Perquè el vi català és un ambaixador de primer ordre”.

Consumir vi català de proximitat

La COVID-19 ha provocat que molta gent s’hagi adonat, encara més, de la importància de disposar de vins de proximitat i de la gran varietat. Aquesta campanya pretén que aquest interès romangui i es tradueixi en una salt quantitatiu considerable en el consum preferent dels vins catalans a casa nostra.

Client jove

La campanya pretén arribar al consumidor més jove i urbà amb una imatge fresca que recull atributs a l’alça com la sostenibilitat, la proximitat i la qualitat.

La segona fase de la campanya es posa en marxa avui mateix amb l’emissió d’un espot de televisió i presència a mitjans digitals, i amb publicitat exterior al transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona.

Espots a TV3

També fa unes setmanes es va iniciar el patrocini del Joc de Cartes de TV3 i s’ha organitzat la Setmana del Vi Català.

La primera fase de la campanya va servir per posar en marxa la web www.gaudeixdelqueesbo.com i diferents accions a xarxes socials. El patrocini de la temporada actual del Joc de Cartes de TV3 i la posada en marxa de la Setmana del Vi Català.

“La venda de proximitat està regulada i permet identificar els pagesos catalans que venen ells mateixos els seus productes al públic, segons el Decret 24/2013”.

gastromercat

See all author post

https://gastromercat.cat/

Amb l'app de GastroMercat digitalitzem tot el procés de compra de productes, fent-lo més ràpid i eficaç. Troba tots els productors de GastroMercat que treballen.

訂購使蒂諾斯安眠藥

失眠多夢睡不著,長期下來不但影響工作和生活,也會影響健康,官網https://www.stilnox-online.com/,訂購使蒂諾斯安眠藥,讓自己睡得好。

使蒂諾斯是全球最安全的安眠藥之一,線上使蒂諾斯訂購,所有商品為正品,隱私包裝出貨。